25-05-04

Terzake 04...

De productieploeg van de VRT was zeer vriendelijk tegen mij...wat je niet mag zeggen van de andere aanwezige politici. Laat me eigenlijk koud, ze laten zien hoe klein ze zijn. Dirk Sterckx is altijd correct, handje en een vriendelijk woord. Vera Dua, Annemie Neyts, Miet Smet zijn vol van zichzelf en niet opgevoed. (geen handje, geen knikje) Ze eisen de schminksters wel de hele tijd op en laten zelfs hun haar doen (kapper zal te duur zijn). Annemie had zelf 2 kledingoutfits bij. Steve Stevaert weet nog steeds niet welke houding hij t.o.v. mij moet nemen...het blijft bij een onwennig knikje en mompelende 'a-llooo..'Onderwerp zou normaal gezien over..besturen en wettenmakers gaan. Tja. Tot Groen nijdige tante Dua besliste dat ze mij moest aanvallen. En hoppa...iedereen op de kar. A l'improviste dan maar, dacht Bracke. Ze leren het nooit die Groenen. Nu zitten ze al te geilen op deelname van bestuur -op voorwaarde dat ze de kiesdrempel halen- en ze hebben een wet erdoor geduwd die ze...zelf niet begrijpen. Mooi zo. Is groen nodig? Ik denk het niet. Misschien kunnen ze al jointrokend euthanasie plegen op zichzelf en zich voor de wapens gooien in Nepal. Of neen...doe zo voort Groen. Anders kan ik jullie niet meer uitlachen. 

14:56 Gepost door J | Permalink | Commentaren (85) |  Facebook |

Commentaren

goed zo mr. verstrepen, je bent goed bezig en ik heb met volle teugen genoten hoe je groen en vld vrouwen terecht hebt gewezen. Je standpunten komen stilletjesaan naar boven, wat ik gisteren heb gehoord staat mij aan. als ontevreden liberaal denkende wil ik je gerust mijn stem geven. Ik volg je verder wel.

Gepost door: innes | 25-05-04

mestkever! Groen is een mooi voorbeeld van overbodigheid, een marginaal clubje van naïve weldenkende wereldverbeteraars. Een samenrapsel van vingerwijzende betweterjes dat heel goed beseft dat ze overbodig zijn geworden maar geen afscheid kan nemen van de "macht", op zoek naar een nieuwe strijd: de strijd tegen de mestkever.

Ze vergeten dat het uitroeien van de mestkever het ecologisch evenwicht danig in de war zou sturen. Echte groenen zouden de mestkever moeten koesteren, beschermen, het is namelijk het enige insect dat kan zorgen voor een proper landschap.

Leve de mestkever!

Gepost door: Luqje | 25-05-04

groenen en het milieu de juiste plaats voor een groenen is één meter twintig onder de grond. Organische meststof en daar doen ze het milieu het minste kwaad!

Gepost door: steffie | 25-05-04

En laten we het vooral niet "Ooh wie ruft mein herz nach dir" noemen. Verstrepen,

Goed bezig, mijn kleine dwaas, maar niet uitermate verassend. U hebt het populisme ook niet uitgevonden.

Anti-gelijkheid, anti-liberalisme, anti-parlementarisme, anti-rationaliteit en natuurlijk nationalisme.
Ik zag je daar al zitten met je zwart kostuum met zilveren knopjes, het “Vlaamse” plebs leidend al vendelzwaaiend. Een discour zo geperverteerd van het Kantiaanse, zo ver weg van de prior to society dat het in mijn ogen niet alleen angstaanjagend overkwam maar tegelijkertijd ook zeer lachwekkend. Het was me allemaal zo duidelijk wanneer ik u daar onterecht arrogant zag doen – terwijl u terecht zenuwachtig wiebelde in u stoel-: U staat ook voor een anti-intellectualisme.
Het is zo makkelijk het grote deel van de bevolking te versieren door elders zondebokken te zoeken, doch laat ons eerlijk zijn: uw doelen en middelen liggen ten opzichte van deze zogenaamde zondebokken ethisch vér achterop. In die mate bent u voor mij de kleine aap.
Verstandig rechts: ik snap niet dat een verstandig mens zo kan nivelleren dat hij deze contradictio in terminis als een geldig logisch besluit neemt.

Mijn Schopenhaueriaanse Conclusie: U bent een onverstandig mens waarbij de dwaasheid uit ongeleerdheid komt. Bij mensen die iets meer genoten hebben van kennis komt u over als een aanstellerig joch die de waarde van de mensheid niet onderkennen kan, bij wie de perspectiefinname onvolgroeid is, bij wie het morele oordeel en de vorming te beperkt is om u bevoegd te maken een waarde in te brengen in het leven van anderen.
Jurgen: Je zal berecht worden, al heeft dat niets met politiek of jurisdictie te maken, en het is nog niet te laat een goed, of alleszins een beter, mens te worden, maar tot die tijd en in de rethoriek van Arthur bent u de dwaas.


De Wit Maarten, Ghent en nog maar 25 jaar.

Gepost door: De Wit Maarten | 25-05-04

Groene Blokker Vier jaar geleden, na een uitzending van de Zevende Dag, noemde iemand mij een groene Blokker. Daarmee gaf hij zelf toe dat ze als politieke partij overbodig zijn, want nu hebben alle partijen 'groene' punten. Maar die zijn niet te vergelijken met de fundamentalistische standpunten van zowel Sp.a als ex-Agalev die alle plattelandsbewoners destijds de stad wilden indrijven, naar het grote voorbeeld Ceauscescu.
Wie ooit de spookdorpen op het platteland in Roemenië heeft gezien, weet wat ik bedoel.

Gepost door: Vicky | 25-05-04

wow Amaai, heb genoten van TerZake 04 gisteren, eindelijk komen onze Jurgen zijn standpunten naar boven, stilaan komt onze Zwart/Wit man tevoorschijn... Ons Vera wist niet meer naar waar kijken en Annemie...ja die zit nog altijd te kniezen...postje voorbij haar neusje gegaan he. Enne Jurgen...doe zo voort he, mijn stem heb je al zeker op 13 juni!!

Gepost door: robin | 25-05-04

Goed gedaan Het is altijd leuk om te zien hoe makkelijk het is om pretentieuze dombo's op hun bek te laten gaan. De manier van debatteren van zowel de presentatoren als Vera Dua, Annemie Neyts en Miet Smet was zo kinderlijk en dom. Geen enkel zinnig argument. Nogmaals compliment aan Jurgen!

En over pretentieus gesproken. Wat wil De Wit Maarten hier bewijzen? Dat hij een domme eikel is die een paar moeilijke woorden en namen kent (waar ligt Ghent eigenlijk?). Aan dit soort mensen heb ik een echte bloedhekel, zichzelf links-intelectueel noemend maar geen echt debat aandurven. Op staatskosten een overbodige opleiding gevolgd (iets ologisch) en dan maar superieur doen. En als ze iemand tegenkomen die niet onder de indruk is van hun gewauwel wordt die persoon gelijk maar voor dom of fascist uitgemaakt.
Kortom een stumper, die De Wit Maarten.

Gepost door: Kees | 25-05-04

Spaar ons van diegenen die zichzelf ‘linkse intellectuelen’ noemen. Vol verbazing stel ik steeds weer vast, dat het mooie aan de vrije meningsuiting is, dat je altijd weer verrast wordt door de schaamteloosheid van diegenen die haar willen beknotten. Daarbij schuwen ze geen persoonlijke aanvallen, maar tonen integendeel de intellectuele armoede waar progressief links nu al zolang aan lijdt. Noem wat modewoorden, toon aan waar eventuele controversiële uitspraken te vinden zijn, speel met woorden en meng het met desnoods Kant of Nietsche en vlecht dit alles aan elkaar waarmee je de indruk geeft oorzakelijke verbanden te rapporteren.
Achter hun suggestieve en op de rand van inhoudloze balancerende beweringen zit echter alleen de oude marxistische canard dat alles wat rechts is determineert en verklaart.
Afshin Ellian schreef ooit een stuk met de naam “De Gouden kroon voor achterlijkheid”. Wel, De Wit, die past ook op uw hoofd.

Gepost door: Vicky | 25-05-04

aan de witte maarten U zegt dat u nog maar 25 jaar bent maar u hoeft ons dit niet te vertellen, dit kunnen we direkt zien aan uw uitspraken!!!

Gepost door: voske | 25-05-04

aan de witte maarten U zegt dat u nog maar 25 jaar bent maar u hoeft ons dit niet te vertellen, dit kunnen we direkt zien aan uw uitspraken!!!

Gepost door: voske | 25-05-04

Dwaasheid is ... Dwaasheid is jezelf overschatten en denken dat een ander dommer is dan uzelf, maar ja het zal wel aan uw leeftijd liggen zeker. Doe zo verder in het leven en .... je zal eindigen alleen en kniezend waarom ze u toch niet begrijpen . .

Gepost door: Mr anti-wit | 25-05-04

ergens online te bekijken Weet iemand of dit ergens online is te bekijken ?

naar het schijnt piste Neyts meer azijn dat er door en fabriek op een jaar gemaakt wordt :-)

Gepost door: Koen | 25-05-04

Dwaasheid is ... Dwaasheid is jezelf overschatten en denken dat een ander dommer is dan uzelf, maar ja het zal wel aan uw leeftijd liggen zeker. Doe zo verder in het leven en .... je zal eindigen alleen en kniezend waarom ze u toch niet begrijpen . .

Gepost door: Mr anti-wit | 25-05-04

Mijn Vertegenwoordiger U bent mijn Vertegenwoordiger !

Respect man...

Gepost door: Orry | 25-05-04

Groen... van het lachen ;-) Zozo Jurgen, eindelijk kom je ècht uit je hok! Jouw reactie op de aanval van het groen lachtend pièçe d'arrogance was naar mijn aanvoelen terecth en vooral ook geslaagd. Ben het overigens eens met je standpunten inzake drugbeleid etc. Ik erger me al zéér lang aan de stijl van Bracke & co, zij op hun berurt ergerden zich héél lang aan jouw directe en vlotte aanpak... Wat een sukkels, en nu... nu kunnen ze echt niet meer om je heen. Ik blijf je volgen en vergelijken met andere politici, en mijn stem ging sowieso al naar het VB gaan, dus... By the way, mevrouw Dua's gezicht was hoogst amusant op het ogenblik dat je haar op haar plaats zette, en mevrouw Neyts, ach... ;-) ps: had ook al de petitie voor jou getekend, so I am on your side handsome!

Gepost door: Frank Geens | 25-05-04

Rechtse rukker Erg fijnzinnig, Verstrepen
Lachen met de groenen omdat meneer in z'n eer gekrenkt is. Huil huil, Vera Dua wou mijn handje niet schudden. Hey Jurgen, het is waarschijnlijk weer één of ander complot tegen uw persoontje!
Waar wacht je nog op om Het Laatste Nieuws te bellen?

Gepost door: Andreas | 25-05-04

arrogantie mijnheer Verstrepen, u heeft dat goed gedaan gisteren. De arrogantie, de nijd , de haat vanwege die twee dames deed mij kotsen. Hoe is het mogelijk dat die lui zich DE democraten durven noemen. Doe zo verder en trek het u niet aan hoe die lui u willen kleineren en vernederen. MVG.

Gepost door: Paul vdb | 25-05-04

blub Elke dag nieuwe prentjes.

Dank bij voorbaat Mr. Verstrepen.

Gepost door: Fish | 25-05-04

Progressief rechts. Géén problemen maken ivm het niet kunnen zingen van de Vlaamse Leeuw. Frank& Filip zullen het U wel leren. Dat jij als "onafhankelijke" staat vind ik juist goed: zie ook de rractie van Vera Dua.(Een "deftige" die het bij het boze Blok komt, da's pas gevaarlijk). Ik geloof dat voor U en andere "onafhankelijken" een grote taak is weggelegd: het Vlaams Blok geleidelijk omvormen naar een Vlaams Progressief Rechtste partij . Een 1ste stap kan gezet worden bij de (gedwongen) keuze van een nieuwe naam na het verwerpen van het cassatie verzoek. Dan pas zullen ook de anderen moeten kleur bekennen: behouden ze het cordon of niet. En dan zullen we de echte reden kennen van dit cordon: gaat om het migranten standpunt van het Blok of is het het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid dat vermeden moet worden.
Ik zeg U: dat 2de is de reden!

Gepost door: jd | 25-05-04

Tja Pfeeuw !
Verhelderend om nog eens wat KRITIEK te lezen op de goeroe... na al dat slijmerig volggedrag ;

Maar sorry, groenen, dua ging wel degelijk onderuit, niet zozeer door argumenten van Verstrepen, want die poneerde hij bijna niet, maar door haar duidelijke degout die ze niet onder stoelen of banken kon steken... (logisch want verstrepen heeft bij zijn mislukken bij libertytv de groenen ietwat gratuit als : "de ergsten van allemaal "beschimpt)... Maar door haar walgende houding van verstrepen kwam ze niet goed over en scoorde verstrepen toch een goede ,weliswaar makkelijke zin als einde: u luistert niet, en dat is uw probleem u luistert ook niet naar de kiezers en dat is ook gebleken bij de verkiezingen... sorry, objectief oordeel : dua delfde het "onderspit"/ en als je hier vaker komt, zal ze zker zien dat ik niet bepaald pro Verstrepen en zijn slaafse volgelingtjes hier ben ! INTEGENDEEL... heb hem al enkele keren betrapt op hypocrisie dat het niet meer mooi is , maar dat debat tegen dua mag hij op zijn naam schrijven, eerlijk is eerlijk.

Wat Neyts betrof , DAT is een ander verhaal ! ze wimpelde met een zucht zijn kinderlijke opmerkingen onder tafel (maar zijn slaafjes willen het niet geweten hebben, zelfde als de groenen die hun verlies niet zien)
: voorbeelden
V /ik ben dankbaar dat u naar mij luistert.. (op denigrerende toon)
Neyt / dank u mijnh Verstrepen (eveneens op denigrerende toon, maar onverstoorbaar) maw als u deze richting uit wil, zal u mij een betere tegenstander vinden als dua; Neyts is wel wat gewoon in de Macho-vld..
V: besloot wijselijk dit traject dan maar niet te volgen en deed een poging om inhoudelijk te gaan kappen op de VLD
Neyts: u moet de gevolgen maar dragen van uw keuze , u staat op een lijst van het blok, onafhankelijkheid kan niet
V/ o maar in de VLD dan (typisch blokantwoord)
Neyts: in onze partij zal u veel verschillende meningen vinden , wij zijn ook liberaal , waar wil u naar toe ?
V/ ....euh
Phara sprong dan maar op de kar en wou dan toch weten wat die zaken waren waar onze blokker die nog steeds wanhopig beweerd er geen te zijn,dan wel niet mee eens was...
Na even belachelijk doen , twee zaken besproken ; tegen elke vorm van drugs en dan meningsuiting..... voor iedereen vrij, behalve voor de moskee.. dus toch niet vrij ? V / euh, .....voor dat stuk niet
de islam... V: lang weifelend heen en weer schuivend op zijn stoel, zichtbaar verveeld en aangeslagen door deze vraag, maar na een tergende stilte (waar de anderen natuurlijk de spot mee dreven,) kwam er toch een antwoord : V: Ja , de islam kan gerust in onze contreien blijven.

vermits er veel tijd vergaan was met degout naar elkaar te spuien , was het debat toen reeds voorbij.
Al bij al dus een zwakke verstrepen, maar daar krijg ik nu 100 posts voor terug volgens sommigen (ik bibber reeds//LOL)

Dat hij er zelf zeker niet echt tevreden over is blijkt tevens uit zijn commentaar hier : NOG maar eens schieten op de groenen? en dan nog op een vrij kinderlijke en gratuite manier... toch wat in de eer geraakt

en voor die jongetjes hier : Ik behoor niet tot de linksen, ben echter geen blokker. maar als jullie je beter voelen door mij bij de linkiewinkies te rekenen , doe maar zenne

Gepost door: popie jopie | 25-05-04

'Intellectueel' betwetertje ! Aan De Wit Maarten : mijnheer, hopelijk neemt u zichzelf toch wel serieus, want wij gaan dat hier niet doen.
Uw intellectuele nonsens is zo grotesk en uw gedachtenkronkelingen zo doorwrochten, dat uw hele discours totaal belachelijk overkomt.
Aan alles merk je dat je nog maar 25 jaar bent, je moet het leven nog leren leven, beste vriend.
kom zoals velen van je studentenvriendjes eens uit dat links elitaire hoekje, en kom onder de gewone, maar o zo fraaie man met de pet !
Jullie denken werkelijk echt verheven te zijn boven het 'plebs'.
Hoogmoed komt voor de val, mijn vriend.
Jurgen weet heel goed waarover hij het heeft, u helemaal niet. Daarvoor ben u niet doorleefd genoeg en zit u zich blind te staren op dat linkse kliekje dat de universiteiten meent te moeten domineren om zo het 'gewone volk' van hun onnoemelijke waanideeên af te helpen.
Er zijn tientallen van die verwaande, wereldvreemde linkse professoren, theologen, wetenschappers, journalisten en politici.
Ze zijn zo vol van zichzelf en van hun grote gelijk, dat ze helemaal niet meer nuchter, onbevooroordeeld en objectief kunnen denken en relativeren.
U dreigt dezelfde weg op te gaan. De weg die tot niets leidt, mijn waarde. Enkel naar zelfgenoegzaamheid en minachting voor wie u minder acht. En daartoe rekent u beslist elkeen die rechts of extreem-rechts denkt. U gooit het allemaal op één hoop ! Zielig, hoor !
Stap in het echte leven, man en kom uit je ivoren torentje. En verhef uzelf niet boven de anderen, of u zou heel diep kunnen vallen.
Niet dat het ons veel zou uitmaken, hoor !

Gepost door: Big Brother | 25-05-04

klacht tegen uitspraken van twee vlaamse SS'ers BRUSSEL - Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding twijfelt er niet aan klacht in te dienen tegen uitspraken van twee Vlaamse oud-SS'ers die vandaag in het weekblad Humo verschijnen. Twee geïnterviewden ontkennen het bestaan van de holocaust in de Tweede Wereldoorlog (zie inzet) en overtreden daarmee de wet op het negationisme.



De zwaarste uitspraken zijn voor rekening van Wim Wuyts, tijdens de oorlog redactiesecretaris van het tijdschrift De SS-Man en bij het oorlogseinde nog enkele maanden lid van de Waffen SS. Hij zegt nergens spijt van te hebben, noemt de jodenvervolging een overtrokken feit en ontkent het bestaan van de holocaust en de gaskamers.

Een soortgelijke uitspraak noteert de journalist bij de vrouw van oud-SS'er Willy Levecke uit Bredene, waar de reporter in de voortuin een bord ziet met de slogan ,,recht op vrije meningsuiting'', waarmee het Vlaams Blok uitpakt tegen het arrest van het hof van beroep in Gent. Als Levecke zegt dat hij in Kiev hoorde dat 45.000 joden uit de stad waren weggevoerd om te worden afgemaakt, zegt de vrouw: ,,Zeggen ze, Willy. Heb je het gezien? Ze kunnen zeggen wat ze willen.''


En de holocaust?,,Bestaat niet! Er is geen holocaust geweest.''- Ook geen gaskamers?,,De fenomenale grap van de gaskamers! Het verhaal is dat een kampbeul op zijn trapje ging staan, een deksel opende, een busje Zyklon-B leegschudde, en alle joden waren dood. Onmogelijk! Duitsland was een chemiereus, de nummer één in de wereld, die konden zoveel gifgas aanmaken als ze wilden. Wat moesten zij met zo'n busje van één kilo Zyklon B? Dat diende om de kleren te ontluizen! Maar één van die filosofen heeft het de oorzaak van de holocaust genoemd, en iedereen stemt daarmee in. Een groter bedrog bestaat niet!''(Wim Wuyts, tijdens de oorlog redactiesecretaris van De SS-man)()


Over gaskamers houdt Willy Levecke, een ex-SS'er uit Bredene, zich op de vlakte. Maar zijn vrouw, die meestal het woord voert, is formeel: ,,In de 'gaskamers' zijn joden verbrand die waren omgekomen door honger en uitputting. Daar zijn geen mensen vergast.''

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding neemt vandaag het interview onder de loep. Volgens woordvoerster Ingrid Aendenboom lijdt het geen twijfel dat de uitspraken een inbreuk op de wet op het negationisme vormen. De wet straft iedereen die de genocide tijdens de Tweede Wereldoorlog ontkent, minimaliseert, poogt te rechtvaardigen of goedkeurt. Volgens Aendenboom zal blijken of het een gewone klacht wordt, waarbij het parket beslist over vervolging, of een klacht met burgerlijke partijstelling, waarbij een onderzoeksrechter wordt gevorderd, dan wel of er materiaal genoeg is om de geïnterviewden rechtstreeks te dagvaarden.

De bijdrage toont diverse verbanden met het Vlaams Blok.


Jurgen zit in schoon gezelschap

Gepost door: Dirk W. - Zonhoven | 25-05-04

laat maar waaien hoe meer over verstrepen gepraat wordt, pro en contra, hoe meer hij in de aandacht blijft. Temeer: verstrepen reageert toch niet op wat zijn tegenstanders hier neertokkelen en blijkbaar maakt dat zijn tegenstanders nijdiger en nijdiger... Leuke strategie van mr.verstrepen. Heb ook het debat gezien, als annemie neyts volgens sommigen gescoord heeft dan hebben ze wel een verkeerde bril opgezet. Annemie neyts heeft niets zinnigs verteld, ze schurkte aan bij vera dua (groen).
trouwens, popie dinges, verstrepen heeft gewacht met zijn antwoord en zegde dat ook..iedereen mag even nadenken, hij ook. Als je zo aan het muggeziften bent om gelijk te halen in je strijd dan wil dat ook wel zeggen dat je eigenlijk geen echte argumenten hebt. Je verwijt vertsrepen vanalles en nog wat, en je doet net hetzelfde...of...zie ik daar enige vorm van jaloezie?

Gepost door: eddy v | 25-05-04

het blok in het blok zitten : (dus mandatarissen)

geweldplegers; moordenaars, drugsdealers; revisionisten; kindaanranders; en vroeger collaborateurs enSS'ers...

maar dat is een minderheid ! ... en wat maakt het uit : de socialisten hebben gefraudeerd . dus ER IS GEEN PROBLEEM ! en als ge dat niet gelooft zijt ge ne landsverrader en ne slinkse !
die minderheid is ook wel de reden waarom mensen die miss nog een carriere wensen buiten het blok zich niet wensen te engageren als lid, maar toch willen zetelen voor die bende.

en als een blokker iemand overhoop schiet ...so what ! Ne vld'er heeft ook al es een kind doodgeschoten ! of nee wacht, dat was een ongeluk ...en onze blokker probeerde het doelbewust
Ja, maar doet er niet toe! dood is dood he


Gepost door: ... | 25-05-04

idd Humo moet vervolgd worden.... Voor het verspreiden van negationisme.... blijkbaar hebben ze geen enkel lid van het Vb gevonden dan maar wanhopig op zoek gaan naar een bejaarde die in de oorlog aan de verkeerde kant vocht ... hoe zielig kan m'n zijn, die mensen zijn nooit of te nooit lid van het vb geweest... dat zij denken dat negationisme ook onder hun vrijheid valt is hun probleem...
misschien dat humo ipv die hoogbejaarden eens de linkse negationisten kan interviewen....maar ja humo is zo'n beetje even geloofwaardig als de morgen.....
En jurgen proficiat met uw debat in terzake... meer van dat...

Gepost door: il falco | 25-05-04

groen frustraat? Jurgen lacht terecht met de groenen in zijn tekst, grappig om te zien dat zijn tegenstanders de humor er niet van inzien...

Gepost door: inge | 25-05-04

bedenking Toch vreemd dat het centrum tegen racisme al op de hoogte was van de feiten in het interview..zelfs de Standaard bracht dit bericht vooraleer Humo in de winkel lag. Oh ja..ik zie weer spoken zeker?
Voor de rest, keep up the good work jurgen...wij staan achter je project en je bent goed bezig. Stap voor stap, zonder echt in je kaarten laten kijken.

Gepost door: fons | 25-05-04

@ Dirk W. Wat voor zever schrijf je nu neer :

1/ Den Humo is niet meer of minder dan een dom WC-boekje.
2/ Wat betreft die verbanden met het Vlaams Blok wat een zever, Dutroux heeft ook enkele malen op de PS gestemd, zie jij ook het verband ???

Wat een onzin dat je daar neerschrijf, niet te doen.

Mvg,

Tibo

Gepost door: Tibo | 25-05-04

Kosten buitenlandse reizen federale ministers staatsgeheim ! Dat een aantal regeringsleden graag reisjes en reizen ondernemen op kosten van de belastingbetalers, weten we al langer. Vraag is echter of ze ook verantwoord zijn. Senator Frank Vanhecke (Vlaams Blok) wenste dan ook van alle federale regeringsleden te vernemen welke reizen zij in het jaar 2003 op staatskosten hadden ondernomen, wie hen daarbij vergezelde, wat de bedoeling van de reis en het resultaat ervan was. Een gewone parlementaire vraag met een controlerende functie, die bijvoorbeeld in het Vlaams Parlement zonder problemen kan worden gesteld en daar een zeer correct en volledig antwoord oplevert. De vraag werd door de Senaatsvoorzitter dan ook terecht ontvankelijk verklaard en ter beantwoording doorgestuurd naar de regeringsleden.

Premier Verhofstadt had het zo echter niet begrepen. Hij dicteerde al zijn regeringsleden niet te antwoorden op deze vragen. Zelf stuurde hij een Franstalige brief naar de Senaatsvoorzitter, waarin hij liet weten dat Senaatsvoorzitter zich vergist had deze vraag ontvankelijk te verklaren en meedeelde dat er niet op geantwoord zou worden.

Het feit dat de federale regering weigert openheid te geven over de reizen die haar leden hebben ondernomen toont het diepe misprijzen aan van de regering-Verhofstadt ten aanzien van het parlement en de controlerende functie die deze instelling moet vervullen. Ronduit onaanvaardbaar is het lef waarmee de heer Verhofstadt, lid van de uitvoerende macht, instructies meent te moeten geven aan de Senaatsvoorzitter over hoe hij zijn reglement moet interpreteren en toepassen.

De arrogantie van de regering en van eerste minister Verhofstadt in het bijzonder kent geen grenzen meer. Verhofstadt intimideert kritische journalisten en legt de vrije pers aan banden. Hij negeert zonder verpinken rechterlijke uitspraken van de Raad van State en het Arbitragehof. En nu meent hij ook nog het parlement de les te moeten spellen. Het zijn allemaal aspecten van de gevaarlijke en ondemocratische trekjes van een premier die beseft dat hij mislukt is, maar geen kritiek kan verdragen.

Het Vlaams Blok van zijn kant zal deze gang van zaken alvast aanklagen in het Bureau van de Senaat en de Senaatsvoorzitter verzoeken de regering tot antwoord op deze volkomen gerechtvaardigde vragen te dwingen.

Joris Van Hauthem Woordvoerder Vlaams Blok

Gepost door: Fronzer | 25-05-04

@dirk w. met zijn onnozele praat Ik begrijp niet wat die zever hier komt doen!
Onnozele stemmenmakerij, meer is het niet. We zijn in het jaar 2004 of is de schrijver blijven steken in 1941?
Heel mijn familie was tegen de bezetting, en een paar van mijn grootnonkels zelfs in het verzet! Toch stem ik Vlaams blok, tegen een nieuwe bezetting: die van de migranten die ons willen in wetten stellen!

Gepost door: .... | 25-05-04

Groen is nodig!!!!! Ik kan niet verdragen dat Verstrepen zo zit te spotten met Vera Dua. Het is tenslotte toch dankzij Vera Dua en haar groenen, dat die levensgevaarlijke chocolade sigaretjes verboden werden. Goed zo Vera, doe zo voort en hopenlijk komt groen nog eens in de regering, want er moet nog altijd een keiharde strijd gevoerd worden tegen de suikerspinnen, babbelutten en nouga die schandalig genoeg nog altijd vrij verkocht mogen worden... Groen is hier nodig!!!

Gepost door: de Cois | 25-05-04

dictator verhofstadt Dat Verhofstadt een echte dictator is, is stilaan meer en meer aan het duidelijk worden. Gebruikt alles wat hij kan om zich aan zijn postje te kunnen vastklampen. Zielig eigenlijk, ware het niet zo gevaarlijk. En dat van een liberaal! Een liberaal met stalinistische trekken!

Gepost door: .... | 25-05-04

Zuurpruim Annemie: eigen lof... Ik vind dat Jürgen Annemie, de zuurpruim, veel harder had moeten aanpakken. Hij kon haar zo onder tafel krijgen.
Ze was voortdurend bezig over hoe leuk ze het wel vond te regeren, dat dossiers saai waren, dat ze dat en dit had verwezenlijkt, dat ze daarvoor en daarvoor gezorgd had: alleen maar eigen lof! Verschrikkelijk! En dan te bedenken dat zij één van de allerslechtste liberalen is: een met groene poten en een rode kop; ze is voor het migrantenstemrecht en ze is tegen de splitsing BHV. Dat had Jürgen ook kunnen vermelden, want dat is rechtstreeks tegen de mening van de meerderheid in Vlaanderen!

Gepost door: Emiel | 25-05-04

@tibo en @fons is geen onzin wat Dirk W. schrijft. is gewoon letterlijk overgenomen uit standaard. wat hij wel doet, en niet zou mogen doen is het laatste stukje van het artikel weglaten.

de laatste pragargraaf begint met de zin die wel nog bij Dirk W. zijn post staat. 'De bijdrage toont diverse verbanden met het Vlaams Blok' (wil zelf effe opmerken dat dit op basis van het artikel(!) in humo weldegelijk blijkt, dus je kan de standaard niets verwijten!).

maar der komt nog iets achter (op basis waarvan je de standaard al helemaal niets meer kan verwijten)

dit stukje is:

'Vlaams Blok-boegbeeld Filip Dewinter kwalificeert het artikel als een van de vele middelen die goed zijn om het Vlaams Blok te pakken. ,,Ik heb die mensen nog nooit gehoord. Ik distantieer er mij volledig van.'''

wat niet wegneemt dat fons weldegelijk spoken ziet. is perfect mogelijk dat bijvoorbeeld de standaard al inzage krijgt in artikel voor het in de winkel ligt. is ook perfect mogelijk dat centrum reeds op voorhand inzage krijgt. al is het maar omdat humo ook wel weet dat er nogal wat controversiële uitspraken worden gedaan in het artikel, en dat het zelf geen klacht aan zijn been wil. vraag me niet waarom je hierin weer een complot zou moeten zien van de media. als centrum dit bijvoorbeeld pas vandaag leest komt de klacht er ook. nonsens dus fons...

Gepost door: mopspie | 25-05-04

hetze - natte droom van humo Bij elke partij zijn er wel gekken te vinden die dergelijke uitspraken, of analoge, uitspraken zouden kunnen doen. Vele mensen zijn niet erg stabiel en beseffen de gevolgen niet altijd van wat ze aan de journalisten zeggen. En iemand vinden om dergelijke nonsens te vertellen is niet moeilijk: desnoods betaal je hem, al kost het een klein fortuin: dan ben je tenminste zeker zo iemand te vinden en kan de hetze weer beginnen!

Gepost door: Emiel | 25-05-04

Macho Verstrepen jongen , ge hebt de vrouwen tegen het stang gejaagd en het zal uw stemmen kosten zenne macho !
Met het niet veroordelen van 'groen hoer' hebt ge het zelf gezocht , het zal uw stemmen kosten !!

Gepost door: kick your ass | 25-05-04

De groene hoer Maar Vera is toch een groene hoer, of nie???

Gepost door: Nietedoen | 25-05-04

scheldwoorden.. ach ja, als groen hoer niet mag dan mag mestkever, facist, racist e.d. ook niet hé. Verschil? Militante betogers op straat roepen groene hoer, de beleidsmensen en diezelfde groenen zeggen op nationale televisie straffere dingen. Trouwens, vera dua noemde verstrepen een racist vooraleer hij 1 woord had gesproken...wie begint dan met schelden? mmm? verstrepen heeft geen enkel scheldwoord gebruikt (slim is ie wel) terwijl de andere 2 madammen zichzelf eens wilden laten gaan...dat heet dan...boemerang! Ne blauwgroene ....

Gepost door: els | 25-05-04

plat op de buik... zijn de groenen toch gegaan om aan de macht te blijven? En ook op hunne rug, dus...moeten we misschien roepen..groene prostituee? of groene escort? in politiek mag alles-blijkbaar- dus omgekeerd ook.

Gepost door: francois | 25-05-04

blub Jaja, ben hier nog een keer. 't Hangt wel jullie keel uit met mijn reclame, maar je denkt bij jezelf: 'welke mooie grietjes zouden er nu weer op zijn blog staan', alleen al die on-politieke gedachte is aantrekkelijk, niet?
'k Heb toch mijn best gedaan om jullie ogen wat te verwennen.

Gepost door: Fish | 25-05-04

macho ik zie wel graag macho types dus mijn stem heeft jurgen nog altijd.

Gepost door: sandra | 25-05-04

@Fish Go Fish !

Gepost door: ... | 25-05-04

@dirk w. lees ne keer tussen de regels het item over de video van nick berg s zijn dood.
(op www.uwmeningonline.be)
wat nu kan kon vroeger ook.
misschien moeilijk te verstaan voor een limburger

Gepost door: mm | 25-05-04

verstrepen = synoniem voor volharden in de boosheid terwijl je zelf goed genoeg en beter weet.
je bent niet meer dan een opportunist, alle mediawegen waren uitgespeeld dus bleef er nog 1 kans: politiek. Buiten het VB was uiteraard niemand echt geinteresseerd in jouw "klasse".

Enfin, wellicht heb je de komende 4 jaar een zitje op onze kosten... alleen effe wachten hoelang je de broek af doet voor de FDW's van deze maatschappij. Of heb je echt géén trots?

bm

Gepost door: bm | 25-05-04

Prachtig werk Geef toe Jurgen je zat er niet op u gemak bij.
Het leek er op dat U angst had dat deze twee mamas u zouden besprongen hebben.Zitten zij al in de memopauze?Ik denk het wel.De simptonen leken er op.Verder is annemieke zeer dik geworden van al de gratise dineetjes bij de VLD.Ze bloosde telkens zij U aanzag.Wat Vera Dua steeds deed naar boven loeren is mij een raadsel"stond in de sterren geschreven".
Spijtig dat U de vraag niet stelde hoeveel afbijtprodukten deze vrouwen gebruiken voor hun haarverzorging.Kwestie van milieuhinder.Groen blijkt die veel te gebruiken.
Ook grappig was"wij maakte een drugswet waar niemand aan uit kan"Verake!Arm kind,was u toen aan de drugs?
Verder doen Jurgen,je komt er.

Gepost door: Bolleke | 26-05-04

onbegrip bij oneerlijke hardleerse betweters Ik begrijp niet dat er nog altijd zijn die durven spreken over Jürgen opportunist, arrivist, postjesjager enz. Dit is je reinste onzin! Dan had hij toch voor de VLD gekozen? Gemakkelijk, geen weerstand, een postje verzekerd (dat is zeker, ook al door de voorkeurstemmen), de mediadeuren open, enz.
Neen, hij heeft de moeilijke weg gekozen van onbegrip en demonisering. Maar hij heeft zichzelf tenminste niet verraden door zijn principes te verloochenen of zichzelf te moeten vernederen of schijnheilig te doen. Jürgen is een man uit één stuk, wat men er ook van zegt!

Gepost door: Emiel | 26-05-04

@ bm BM, blijkbaar weet je niet dat Jean Marie De Decker het zelf aan Jurgen heeft afgeraden om bij de VLD te gaan. Jean Marie heeft dit zeker gezegd omdat de VLD zo'n toffe vriendenclub is. Jaja, samen op de bus gezellig wat lachen...

Ook nog grappig : op het einde van de politieke tribune van de VLD komen er bloopers ! Een blooper op zich, want dit moest namelijk in het begin van het filmpje komen. Dit omdat heel het scala aan paarse politici en beleidsmaatregelen onder de noemer blooper kan gecatalogeerd worden. Een RAMP had eigenlijk beter geweest.

VLD = Vlamingen Laten Dokken.

Gepost door: Kotski | 26-05-04

Mooie die van de VLD / hier zijn er nog enkele VB = verzuurde boelzoekers
VB = Vieze Beesten
VB = valse beloften
VB = Veel blabla
VB = veroordeelde bende
VB = vurende blokleden :)
VB = voor België (lol!)

Gepost door: berthen | 26-05-04

... waarom alle studenten weer over dezelfde kam scheren,alsof iedere studnet elitair is en zich verheven voelt boven het 'werkvolk', ik vind het trouwnes schanddalig dat jullie heel de tijd de meningen van andersdenkenden finaal de grond in boren zonder er zelfs maar een minuutje over na te denken

Gepost door: rooe rakker | 26-05-04

antwoord aan belachelijk berten dat kan ook voor anderen partijen
spa
s : spuiten
p : pikken
a : allemaal

Gepost door: fezoj | 26-05-04

Beterschap Beste De Wit Maarten, Ghent en nog maar 25 jaar.
Trek het je maar niet te veel aan. Als je wat ouder wordt en meer ervaring hebt zal het wellicht beteren.

Gepost door: Luc Broes | 26-05-04

Dag Allemaal Er staat een interresant intervieuw in met Derk-Jan Eppink.Het gaat over toen hij nog politiek analist was bij de Standaard.En het gaat over zijn boek en Verhofstadt & Co.Hij heeft ook voor de liberalen kunnen werken , maar heeft het ook niet willen doen.Doe zo verder Jurgen ,je komt er wel.

Gepost door: Georgette | 26-05-04

arbeiders Ik kom uit een arbeidersmilieu, het zogenaamde "plebs" dus, toch heb ik de kans gekregen om te studeren. Mijn ouders mogen dan wel arbeiders zijn, verzuurd rechts gezeik heb ik nooit uit hun mond gehoord. Niet iedere arbeider is per definitie een blokker. Het zogenaamde "werkvolk" kan dus ook weldenkend zijn.

Gepost door: T. Nalaerts | 26-05-04

Rechters, ge geraakt daar nie aan uit! Rechters veroordelen het blok als een rasistische partij.
Rechters veroordelen een man die kippen afslacht tot een effectieve gevangenisstraf.
Rechters veroordelen een man die een king doodschoot tot een voorwaardelijke straf.

Rechters, ge geraakt daar niet aan uit!

Gepost door: nietedoen | 26-05-04

oeps Was waarschijnlijk wel duidelijk maar toch voor alle zekerheid, king=kind

Gepost door: nietedoen | 26-05-04

King Was misschien wel best om te corrigeren,want schudden en beven afmaken,dat zou een beetje te ver gezocht zijn voor de vld.

Gepost door: ................... | 26-05-04

En nog iets O ja, misschien een detail maar hij was VLD-schepen op het moment van het incident! Misschien een mooi kopje voor de kranten van morgen. "VLD-schepen schoot onze toekomst aan flarden". Is niet netjes zegt u. Inderdaad, maar "VB schiet campagne op gang" ook niet.

Gepost door: nietedoen | 26-05-04

Berthen Rijmpjes zijn niet moeilijk om maken, zoals:

B en
E chte
R acist,
T evens
H oer
E n
N ietsnut
= B E R T H E N

Gepost door: .... | 26-05-04

Vld-schutter Op internet , een artikel van de frut, over de gewezen schepen uit Kalmthout. Zijn partij is "men" vergeten te melden.

Gepost door: sado | 26-05-04

Fans J.Verstrepen,
Schande dat wij je zondagochtend programma moeten missen; ik genoot er telkens weer van.
Groot gelijk je rechten, en de onze, in de politiek te gaan verdedigen.
Je hebt alvast heel wat fans, en stemmen, in Oostende!
Groetjes,
een bende 30'ers.

Gepost door: Oostende | 26-05-04

Van aan zéétje Hier nog iemand uit Oostende die op 13 juni zeker op u zal stemmen.
Ben reeds jaren fan en hoop dat ook Jean Marie naar het Blok als onafhankelijke kan krijgen.

Gepost door: André | 26-05-04

yep.... en die VLD schutter is nog steeds provincieraadslid.....

Gepost door: anthony | 26-05-04

uit bredene ook van vele mensen uit Bredene heb ik gezorgd voor vele stemmen, weliswaar niet van die S.S er.

Gepost door: pvdb | 26-05-04

Ledeberg Hou u vast ook in het socialistische Ledeberg-city is het tij gekeerd.Men spreekt hier meer en meer van het VB dan van die andere klootpartijen.
ZE gaan verschieten op 13 juni en t'zal hun eigen verdomde schuld zijn de zakkenvullers en leugenaars!

Gepost door: ................... | 26-05-04

de standaard Op de site van gazet de standaard loopt er momenteel een poll op wie je zou stemmen op 13 juni.t'Gaat er daar eigenaardig aan toe cd&v en vb nek aan nek, maar de score van de rooien niet te doen.Ze bengelen hulpeloos achteraan.Zou dat misschien iets te maken hebben met Roberken.Maar ook de vld is daar geweldig aan t'sukkelen,en de groenen die doen het daar beter dan de sossen,zouden ze al gelijk nog terugkomen?laat ons hopen van niet of t'is hier zeker naar de ballen.

Gepost door: woodstock | 26-05-04

Vanwaar die arrogante houding? Los van partij en los van eventuele standpunten en stellingen Jurgen inneemt, maar ik heb me in Terzake 04 mateloos zitten irriteren aan de ongelooflijk arrogante houding van Jurgen. Mijn stem krijgt hij alleszins niet...

Gepost door: Jacky | 26-05-04

mmmm Ge kunt het wel goed uitleggen op tv zoals die andere politiekers, maar bij u klinkt da zo geloofwaardig en bij die andere niet. I like that.

Gepost door: Aline | 26-05-04

eerste vraag aan toekomstig parlementariër Als man vind ik het onbegrijpelijk dat een moeder zogenaamd uit liefde voor haar kinderen, haar kinderen ontzegt om evenveel tijd door te brengen met hun vader.

Dit is voor mij geen liefde, dit is eigenbelang en bezitterig gedrag. Als zij echt zou houden van haar kinderen zou zij hen alles wil meegeven om op te groeien tot een volwassene die goed in het leven staat. Kinderen scheiden niet maar ondergaan dit en hebben geen keuze. Door kinderen automatisch toe te wijzen aan de moeder in een maatschappij waar de rolpatronen fundamenteel veranderd zijn, wordt een situatie gecreëerd die discriminerend is op basis van sekse.

Voor vrouwen is er de antidiscriminatiewet waarop zij zich kan beroepen. Mannen kunnen zich enkel beroepen op de algemene antidiscriminatiewet, die trouwens in België glansrijk door de rechtbank met de voeten wordt getreden.

Een goede liefhebbende en zorgende vader wordt het recht ontzegd om bij scheiding zijn verantwoordelijkheden verder te kunnen uitoefenen, m.n. opvoeding.

Uiteraard is de ergernis nog groter als hij veroordeeld wordt tot een financiële bijdrage waar hij zelf zou kunnen zorgen voor zijn kinderen.

Automatische bilocatie moet een gegeven zijn, tenzij ouders er samen anders over beslissen of indien er mishandeling is vanwege een van de ouders. Kinderen hebben rechten! En hun absolute recht geldt de vrije omgang met hun mama en papa waar ze in de meeste omstandigheden evenveel van houden. Zij mogen niet lijden onder scheiding! HUN welzijn is absolute prioriteit in een scheiding en als een moeder weigert te denken over bilocatie, ontneemt zij haar kinderen dit recht en brengt hen schade toe, een vorm van mishandeling in mijn opinie. Vooral als zij de kinderen manipuleert en laat uitschijnen dat hun vader niet voor hen kan zorgen, dat hij waardeloos is... Dit is schrijnend!

Jurgen, maak er dringend werk van en dien een wetsvoorstel in!
De wet is er om burgers en de maatschappij te beschermen! Het leed dat momenteel veroorzaakt wordt door een verouderde wet, is ontoelaatbaar!

Ik ben absoluut voorstander van automatische bilocatie in de wet tenzij mishandeling of keuze door beide ouders. Dat is pas recht en rechtvaardigheid naar de ouders toe, naar de kinderen toe die zo al genoeg moeten lijden onder het feit dat hun veilige thuishaven hen onder de voeten wordt ontnomen zonder dat zij hier keuze hebben.

In een land zoals België, waar men steeds de mond volheeft over gelijkheid voor iedereen, worden nog steeds de meest elementaire gelijkheidsprincipes dagelijks met de voeten getreden. De gelijkheid man-vrouw telt niet als het gaat over de kansen en mogelijkheden om de kinderen op te voeden. Rechtbanken wijzen kinderen nog liever toe aan een drugsverslaafde prostituee dan aan de vader. Hopelijk komt hier op een keer verandering in en gaat men de vele duizenden vaders als gelijke behandelen als het gaat over hoederecht en bilocatie. Tip voor de regering: pas bij echtscheidingen het gelijkheidsprincipe toe en u kan veel geld van de belastingbetaler sparen ( politie, gerecht , pro Deo, psychologen, enz... )

Zie ook:

http://echtscheiding.skynetblogs.be


GRAAG EEN REACTIE

Gepost door: Crisis Papa | 26-05-04

Gelijk heb je ! Chris papa : je hebt mijn volledige steun.
Wat je neerpent is wel degelijk waar. Jammer !
In een tijd dat discriminatie niet meer mag of kan, wordt de man nog op vele terreinen gediscrimineerd.
Er moet daar inderdaad dringend iets aan gedaan worden.
Werk voor onze politici ! Man en vrouw gelijk !

Gepost door: Big Brother | 26-05-04

uw mening graag De groenen zien zo graag de diertjes maar er is een flink vossenprobleem dat genegeerd worden. Als dochter van een jager weten wij maar al te goed dat we voor een serieus probleem staan. (Honderden vossen, ja u leest het goed, op enkele tienduizenden hectaren worden waargenomen)Er wordt echter niets gedaan om een serieuze oplossing te vinden voor dit probleem. Veel mensen hebben last van pluimvee dat wordt doodgebeten. ( doodgebeten en niet opgegeten) en dan is er nog zoiets als de vossenlintworm, op zich geen zo'n groot probleem maar door de groeiende populatie kan het een immens probleem worden zeker omdat de ziekte pas tevoorschijn komt na talrijke jaren. (zie :www.wvc.vlaanderen.be/gezondmilieu/recreatie/vossenlintworm.pdf ) Wat als politicus is uw mening over het aanpakken van dergelijke problemen? Zou u de jachtdecreten versoepelen?

Gepost door: steffie | 26-05-04

Tobback schaamde zich ... ooit Dit stukje doet me denken aan een aflevering van "de laatste show" met Marc Uytterhoeven en als gasten oa louis tobback en een dissident Russisch kunstenaar. De kunstenaar zei gevlucht te zijn voor het Socialisme omdat die zijn artistieke vrijheid volledig beknotte. Onmiddelijk daarna zoemde de camera in op Tobback: die schrok wel even van zo'n onverwachte uitspraak, dat zag je zo aan zijn verschikte reactie !!! priceless ...

Gepost door: Patrick | 26-05-04

Media en polls Jurgen heeft het nu ondervonden wat het is op een rode zender te komen. De doedestemtest en terzake04 laten er geen twijfel over bestaan dat hun doel het pushen vande sp.a is. Zie de verspreking van SS toen hij zei dat dank zij de vrt zij de verkiezingen hadden gewonnen. Consternatie bij Bracke en De Aquire, wat zij nog trachtte te redden met te zeggen dat de kiezers daar voor hadden gezorgd. VTM als "blauwe" zender is al niet veel beter. Alle dagen de smoelen van de kandidaten van de sp.a vld en cd&v .....behalve VB ! Opdracht van hun "baas verhofstadt"? Over eerlijke verkiezingen gesproken.
En dan die polls! Vandaag stond in Het laatste Nieuws wat de partijen aan kiezers gewonnen of verloren hadden.
Ziehier:
cd&v/nva: +9,5% !!
vld/vivant: +8,7% !!
spa/spirit: -3,6%
vb: -9,5% !!
groen: + 18% !!!!

Hoe geloofwaardig is dat? Een peiling hangt volledig af van WIE ze uitvoert (welk belang hebben ze?) en BIJ wie of WAAR ze die uitvoert. Als je een peiling doet in een blauwe gemeente bv. weet je op voorhand wat het resultaat is. Ook het aantal is niet representatief. 1000 is te weinig.

Op 13/6 zal de echte peiling gepresenteerd worden!!!

Gepost door: Herman | 26-05-04

blub Mensen, nog altijd op datzelfde artikel aan het zeveren, er staan hier nu al meer dan 70 reacties, arme Jurgen kan die allemaal niet lezen, al hopen we allemaal van wel.
Waar ie waarschijnlijk wel tijd voor heeft is deze site / ; )

Gepost door: Fish | 26-05-04

Poll Zelfs het kleinste kind voelt al aan de reacties in de straat dat dit onzin is in HLN. En als ik een kleine optelling maak kom ik tot de constatatie dat er meer stemgerechtige kiezers moet zijn dit jaar.

Mvg,

Tibo

Gepost door: Tibo | 26-05-04

FISH Fish kust ne keer vierkant mijn kloten met uw side.Het gaat hier over politiek en de vrije meningsuiting,niet over een naaktstrand of wath ever.

Gepost door: ................. | 26-05-04

k' vraag me trouwens af.... of bij de veroordeelde VLD 'er ... ook zo'n grote kop gaat komen en of z'n
partij ook gaat vermeld worden ... op vrt en vtm alvast niet....

Gepost door: antoon | 26-05-04

Vandaag toch eens goed gelachen !! Het gezegde "twee maten en gewichten" is weer eens van toepassing.

Antwerpen werd begin dit jaar geplaagd door een golf van overvallen en de daders waren al snel bekend en foto's mochten niet gepubliceerd worden en zeker niet als materiaal voor een opsporingsbericht gebruikt worden. Tot het VB deze op hun site zette en hoelalalala het spel zat op de wagen.

Gisteren de aanhouding van de Albanese bende. Vandaag waren er al twee ontsnapt en wat gebeurt er, de fotookes zijn er al. Ja die gaan zich nu zeker niet beter verstoppen he, want dit was begin dit jaar het argument voor de niet-publicatie. We zullen maar zeggen wanner het hen uitkomt het mag en als het hen niet uitkomt dat er moet gezwegen worden. Verdeel en heers en houd het volk dom.

Oke, een ding is zeker dat men reeds een bewijslast heeft opgebouwd tegen deze gasten maar het is toch onlogisch dat het de ene keer wel mag en de andere keer toch weer wel.

Of zie ik het verkeerd??

Mvg,

Tibo

Gepost door: Tibo | 26-05-04

Verkiezingen Kunnen we op 13/6 de VN niet vragen om waarnemers te sturen, want in dit bananenland weet je maar nooit hé.

Gepost door: Herman | 26-05-04

Jurgen Ik vond u zeer goed. Sommige zeggen arrogant, maar ik vind van niet. Ge zegt zoals het is. Van mij mag het "zogezegd" nog een stuk arroganter :). U niet laten doen, hé, maar daar ben ik wel gerust in.

Gepost door: Bert | 26-05-04

Lichtgewicht Met verbijstering gekeken naar de heer Verstrepen. Wat een gigantisch lichtgewicht. Zowel op retorisch als inhoudelijk vlak absoluut niet onderlegd. Typisch produkt van deze tijd, onder het mom van vrije meningsuiting een hoop gemeenplaatsen, halve waarheden en toogpraat de wereld insturen en hopen dat het niet te hard opvalt dat je eigenlijk geen idee hebt waarover je aan 't praten bent. De complexe problemen van deze tijd vragen om complexe oplossingen en die gaan niet van deze man komen. Dat weet hij zelf ook. Z'n programma is afgevoerd onder politieke druk ? Zoals hij daar gisteren zat te sterven leek hij mij niet echt staatsgevaarlijk. Het probleem is dat hij dat wel degelijk is.

Gepost door: Rik | 26-05-04

debat, nog maar eens Wat mij opviel: Jürgen was normaal bezig, en niet slecht.
Vera Dua was aggressief, maar moest wel degelijk de duimen leggen.
Ouwe taart Neyts was de azijnpisser van de avond die daar niets anders zat te doen dan te pochen! Amaaiiii...

Gepost door: .... | 26-05-04

@rik typische reactie. Jurgen is zeer goed bezig en a-typisch politiek. Een verfrissing in politiek. Blijf jij maar kortzichtig en bevooroordeeld, liefst complex....dan hebben we geen last van je!

Gepost door: freddy | 27-05-04

voor rikske Allez, verstrepen is eerst een lichtgewicht en dan staatsgevaarlijk. tiens. Hoelegdedateuit? Mijn stem heeft ie, eindelijk iets anders dan die 'complexe' politici die regelmatig van mening, kleur en partij veranderen.

Gepost door: els | 27-05-04

@Herman Je moet de cijfers van HLN ook niet verkeerd interpreteren!
Als er staat: groen! +18 %, dan wil dat zeggen dat ze op 100 kiezers die ze hadden er nu 118 zouden hebben; dus dat maakt dat ze bij hun 4 % die ze ongeveer hadden 1,72 % zouden bijkrijgen, en dus op 4.72 % komen, en niet op 18 % of meer!!
Hetzelfde geldt voor het VB: - 9.5% op de 20 % bvb. die ze ongeveer hadden maakt 18.1 %, en geen 11.5!
Dat hebben ze bedoeld, en dat is duidelijk omdat ze er nog bijvoegen dat het niet zeker is dat groen! aan de kiesdrempel komt met 18 % erbij.
Of had je het ook zo begrepen?
Het is in alle geval slecht en ik geloof het niet, we zullen wel zien op 13 juni!

Gepost door: Emiel | 27-05-04

cijfers Schandalige manier om een opiniepeiling te tonen en uit te brengen trouwens. tWas gewoon om eens te kunnen zeggen dat het Vlaams Blok sterk gedaald zou zijn. Gewoon grote onzin.

Gepost door: een VLAMING | 27-05-04

De commentaren zijn gesloten.